söndag, november 01, 2009

Bästa konserten..

Jag sett i år i alla fall. Rise Against ägde Arenan och alla 3500 i publiken stod och hoppade med och sjöng med i allsångslåtarna. Länge sen jag var på en konsert med så hängiven publik, sjukt roligt och sjukt bra!

Tänkte dra en liten lista över mina bästa konserter ur min synvinkel..



1. In Flames på Arenan 2002 -Min första hårdrockskonsert och jag var sjukt peppad och de levde upp till alla mina förväntningar. Både en bra spelning men framförallt ett bra minne.
2. Iron Maiden på Stadion 2003 - Största spelningen jag varit på och här pratar vi hängiven publik och ett galet tryck. Sjukt häftigt att ha sett dem.
3. In Flames på Arvikafestivalen 2007 - Stor publik, bra tryck och en lång festivalspelning där jag var på helt rätt nivå i pigghet för att tokröja hela konserten. Har sällan varit svettigare ;). Den avslutas med att de bränner upp 50k+ i fyrverkerier. Galet.
4. Rise Against på Arenan 2009 - Se ovan i inlägget, lägger till att jag kan texterna i varenda låt och då blir det så sjukt roligt.
5. Dream Theater på Hovet 2009 - Efter att ha sett de några gånger så har jag tyckt att de varit lite för stela för att det ska bli bra men i denna konsert var det fantastiskt, snyggt men framförallt jävligt bra. Att höra Forsaken sjungas live kan ha varit en av de bästa låtminnena nånsin...
6-11 (utan inbördes ordning): Amy Macdonald, Debaser Medis 2008. Jimmy Eat World, Debaser Medis 2008. In Flames, Arenan 2006 (tror jag det var). Evergrey, Motala Metal Festival 2002. Lisa Miskovsky, Cirkus 2006 (eller 2007, var på vintern där nånstans). In Flames, Sundsvalls Gatufest 2004.


Jag kan ju ta med mitt sämsta konsertminne också, Megadeth på Arenan 2005. Galet tråkig, galet dåligt ljud, galet tinitus som höll i sig brutalt i ett par veckor för att nu, 4,5 år senare endast märkas av när det är tyst eller nån gång i månaden då det smäller till i några sekunder, blir helt tyst i nån sekund för att sen börja tjuta högt i nån minut och sen försvinna..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar