fredag, februari 20, 2009

Jag hittade 11 dikter på sockerdricka.nu som jag skrev mellan 16-18 års ålder..

Den första kommer här:

2004-05-23

Sitter här en lördagskväll
tror egentligen inte att jag kan skriva en dikt
men jag ska försöka
trots att du, du, du och du skriver bättre än mig
försöka duger väl?

Jag har svårt för vissa saker
Jag har svårt att ge komplimanger
men jag ska försöka
jag har svårt att visa glädje för komplimanger
trots att jag blir glad
men jag ska försöka
för försöka duger (?)

Jag ska ha mitt livs bästa tid
de närmaste 3 veckorna
och jag tror det kan bli så
för nu ska jag försöka
försöka duger.

Ska försöka lära mig spela gitarr
eller piano
ska visa uppskattning för mina vänner
inte bara försöka, jag ska

Försöka är ett så fegt ord
men det är nog
ganska Jonas.


----

0 kommentarer:

Skicka en kommentar