torsdag, mars 12, 2009

Ledig! Dagens lektion ;)


Tentan igår var inget att hurra över, jag var skitsmart och löste allt det svåra på en uppgift, sen fick jag hjärnstillestånd och tror jag får 0 poäng eftersom det är grovt principfel det jag skrev sen (la ihop Elastiska och Plastiska energifrigörelsen istället för att separera dem). ;)

Ögonen är röda men bättre tror jag, eller så har jag vant mig.

Idag ska jag gymma, läsa lite i min bok, åka hem till föräldrarna så jag kan föra över skit från denna dator och sen blåsa den eftersom den har 2000 problem..

Bokserien jag läser är för övrigt att rekommendera till alla som gillar Fantasy (och att lägga många många timmar av sitt liv på samma serie).Wheel of Time heter serien och består av 12 böcker, fast den sista är inte utkommen. Den sista kommer inte heller skrivas klart av författaren Robert Jordan som avled förra året. Hemskt det måste vara, att ha jobbat med en serie sen 1984, sålt över 44 miljoner exemplar (!) och avlida (eftre längre tids sjukdom) innan sista boken är utgiven. Boken kommer skrivas klart av en vän till Jordan om jag förstått saken rätt, manuset var färdrigskrivet av Jordan iaf..

Böckerna är mellan 600-1100 sidor långa så ni antar att jag suttit ett tag med dem, är inne på Winter's Heart, bok 9, just nu.

Serien är den klart mest genomarbetade serien jag läst, klart större värld och bättre än Sagan Om Ringen, bättre än alla Fantasy-böcker jag läst (inte bättre än Asimovs Sci-Fi böcker kanske men..).

LÄS!

4 kommentarer:

Anonym sa...

herregud..hur orkar du läsa dom?? =)

Jonas sa...

De är ju så fruktansvärt bra, ska skriva en fortsättning om storyn i nåt senare inlägg! :P

Sen gillar jag ju att läsa böcker också så :)

henrik sa...

Böcker är för töntar!

Jonas sa...

Du är tönt!

Skicka en kommentar