torsdag, mars 19, 2009

Träning träning!

Idag blev det fjärde raka passet och jag är galet stolt, var länge sen jag faktiskt körde fyra stycken styrkepass på en vecka, imorgon blir förhoppningsvis femte om jag inte fastnar för länge!

Blir inte allt mycket lättare att göra när man vaknar och kan gå ut i solen, eller sitter i sin lägenhet och ser solen börja gå ner bakom husen.. Jag känner mig som en helt ny människa.
Att skolan börjat i en ny period med lite roliga kurser (hittills) skadar inte heller.

Som svar på din träningsfråga Henke så lyckas jag aldrig träna på morgonen. Saker som hjälper en att träna många pass på en vecka är:
1. Motiverade kamrater som drar med dig.
2. Att du har gymmet 40 meter från lägenheten.
3. Att du är galet motiverad till beach 09 och tänker att jag måste börja nu om det ska bli nåt.
4. Att man har lagom mycket skola.

Jag har inga kamrater att träna med här men har gett fan på att vara nöjd med min kropp till sommaren :). Och när man väl börjat träna är det lätt att fortsätta tycker jag!


Saker jag inte lägger mycket tid på när jag tränar..
1. Laga mat - jag har en otroligt ovarierad kost, idag äter jag nåt så ovanligt som Chorizo med klyftpotatis (färdigköpta). Igår var det köttbullar, i tisdags åt jag blodpudding och i måndags blev det chicken nuggets med ris. Så jag tar max 30 min att laga mat (och äta oftast).

2. Pluggar inte galet mycket.

Ett till tips är att: Gå upp i tid! Ta sig till skolan och plugga det man ska! Komma hem 15-16 och gå direkt ner på gymmet efter att ha käkat en banan! :)

1 kommentarer:

Anonym sa...

Chorizo med klyftpotatis låter inte som en dålig kombo frans !
Du får inte bli för deffad nu, då vägrar jag bada med dig i sommar :(

Skicka en kommentar