tisdag, mars 10, 2009

Ögoninflammation och tentaplugg!

Senaste dagarna har jag varit irriterad i ögonen men inte tänkt så mycket mer på det men igårmorse var ögonen aningen igenmurade när jag vaknade och inatt så rann det var ur ögonen på mig när jag gick upp på toa och när jag vaknade imorse så fick jag använda fingrarna för att få upp ögonen.. Mysigt värre!

Symptomen enligt vårdguiden:

- Ögonvitan blir röd, i synnerhet i ytterkanten.
- Ögat tåras. Vätskan är antingen klar eller smetig och varig.
- Ögonen kan vara helt igenklistrade när du vaknar på morgonen. Detta tyder på bakterieinfektion.
- Ögat blir ömt och det kliar och känns grusigt. Om klådan dominerar kan allergi misstänkas.
- Du kanske också är extra ljuskänslig. Det är obehagligt, men du ser lika bra ändå.


Det går bra på morgonen men ju längre jag haft ögonen öppna så känner mig mig mer och mer som ett tourettsbarn som blinkar omedvetet konstant..


Och tentaplugget går ju sisådär med ögoninflammation ska jag säga. Då har jag en ursäkt om det som inte får hända händer, att jag kör.

Enligt vårdguiden ska man vänta 1 vecka med att gå till vårdcentralen, har det inte gått över av sig självt då ska man få medicin.. Hoppas fan detta är borta snart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare.. hoppas du blir frisk snart!
Krya på dig!

henrik sa...

Rena handdukar och örngott är det som gäller. Och sen lite antibiotika kanske. Krya på dig.

http://open.spotify.com/user/ah%21/playlist/5hdZM9Ol2b7oF7VJgLlxRQ

Skicka en kommentar