söndag, oktober 18, 2009

Helgen

I fredags efter jobbet så satte jag mig på tåget till Stockholm. Efter lite förseningar och nära på missat tåg i göteborg var jag iaf hemma 21.00 och föräldrarna hämtade upp mig och mamma hade bakat ost och skin paj och de hade köpt öl till mig. Var helt slut så det blev en lugn kväll.

På lördagen vaknade jag klockan 6 som vanligt men lyckades förmå mig att somna om och sov ända till 8. Efter 3 timmars fixande hos föräldrarna så åkte jag och hämta matte och åkte till Haninge där jag köpte en skjorta, samt massa småsaker för alldeles för mycket pengar egentligen. Träffade på Hanna och lilla Julius i centrum med =).

Sen åkte jag och matte hem och jag blev bjuden på biff och rösti och en riktigt god kaffe latte med vaniljgrejs.

På kvällen blev det fotboll där vi fick stordäng i ena matchen och fick oavgjort 1-1 i andra där vi väl borde vunnit om vi satt våra chanser.. Men jag var nöjd med min insats och hade jävligt skoj.
Efter matchen åkte laget hem till en i laget som bor i stan och drack några bira och lite groggar. När det var dags för utgång åkte jag och mötte upp Nico med syskon som stod och köa på Debaser. Där stod vi ett bra tag innan vi kom in och väl inne hade iaf jag tappat all partylust så drog hem rätt fort! (sorry nico :(). Var iaf hemma 3 och sov till 10 imorse.

Idag har jag varit bakis och haft ont överallt. Tågresan hem var en pina men nu är jag iaf tillbaka och ska väl lägga mig så jag orkar jobba imorgon!

Avslutningsvis bjuder jag på en sjukt fin låt av Alter Bridge.

1 kommentarer:

henrik sa...

Synd att jag inte kunde närvara i Sthlm. Då hade jag kanske tagit med pluntan till kön, och ingen hade behövt tappa partyhumöret. Man ska alltid ha en plunta med billig whisky nära till hands.

Skicka en kommentar