onsdag, september 30, 2009

Update :)

Tjo!

Jag tänkte göra en liten uppdatering över min första tid här i Trollhättan.

I fredags var jag på en fantastisk konsert med Matte där vi såg Dream Theater (Tack Hanna!), deras låt Forsaken var en riktig höjdpunkt! Sen gick jag ut och tog en drink och en öl med Erik och Stekan för att säga hej då vilket också var nice. I alla fall så vaknar jag rejält bakfull (jag och matte tog 5 öl, 2 folköl, en liten jäger så det var förståeligt) och i princip så flyttar pappa ur allting till flyttbilen själv, en riktig hjälte. Jag är helt förstörd första timmarna i bilen men piggnar till lagom till att vi är framme.
Väl på plats så är lägenheten bättre än jag minns och när vi flyttat in allt så är det riktigt hemtrevligt som ni har sett på bilderna.

På söndagen så gick jag och föräldrarna ner till stan och gick bort till vattenfallen som ligger här, tyvärr var "slussarna" stängda så det var inte mycket vatten som föll. När föräldrarna åkte vid 13 tiden så satt jag själv hemma och vilade och tog in alla intryck.


Sedan dess har jag börjat jobba och alla i min arbetsgrupp är trevliga, snälla och hjälpsamma så det känns fantastiskt bra. Idag så kom jag igång lite "på riktigt" med exjobbet och det verkar bli roligt. Känns väldigt skönt att vara igång.


Det sjuka är att jag inte har nån enorm hemlängtan ännu, visst har jag känt behov av att prata mer på msn och i telefonen med folk men inte så att jag vill boka tågbiljetter för att ta mig hem i helgen direkt. I helgen ska jag leta runt i staden och träna lite har jag tänkte. Ska försöka känna mig som hemma här och inte som en turist! :)


Där kom uppdateringen, nu är det idol :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar