tisdag, januari 26, 2010

Dagens mat.

06.20:Frukost, två mackor med kalkon och gurka.
09.00:Mellanmål: två mackor med kalkon och gurka.
11.00:Lunch: Blodpudding
14.00:Mellanmål: Banan
16.30:Efter träning mål: Proteindrink och banan.
18.30:Middag: Kyckling och bulgursallad.


Allt innehåll
132g Kyckling: 690 kj, 30g protein.
53g fullkornsbulgur: 700kj, 7g protein
75g gurka: 43kj, 0.5g protein.
100g tomat: 94kj, 1g protein.
100g paprika: 120kj, 1g protein
50g majs: 208kj, 1.5g protein.
4 dl mjölk: 560kj, 13.6g protein
210g blodpudding: 2100kj, 25g protein.
56g proteinpulver: 1000kj, 42g protein
2 brödskivor av en sort: 720kj, 6g protein
2 skivor av en annan: 880kj, 8g protein
5 kalkonskivor: 100kj, 5g protein.
2 bananer: 1000kj, 2g protein.
2 ägg: 650kj, 14g protein
Rörörda lingon, typ 20g: 100kj.
smör: till 4 mackor?: 300kj? 1g protein

Totalt:
9270kj
158g protein


Jag ska ligga på runt 2g protein/kg och dag när jag tränar och jag vägar idag 80.5kg så det var alldeles perfekt.
Enligt deffguiden jag läst så ska jag ligga runt 10 500 kj per dag för att varken minska eller öka i vikt. Om jag skulle deffa så ska jag försöka ligga på 8000 kj per dag för att minska 0.5kg i veckan vilket är rätt lagom. Kör jag då i åtta veckor så tappar jag 4 kg fett och borde se bra ut efteråt :).


Det jag måste tänka på mest är dock att bestämma maträtter långt i förväg och kolla hur mycket jag FÅR äta. Självklart ska jag också börja gå promenader på morgonen och då kommer jag kunna öka mitt intag av mat lite. Det gäller att ligga på rätt nivå så man inte får kroppen att tro att den svälter så den går ner i ämnesomsättning eller börjar sno energi av musklerna..


I övrigt så drog jag mitt femtonde träningspass för januari och har nu nåt målet. Blev ett skönt benpass idag, får se hur träningsvärken känns efteråt. Satsar på 1-2 pass till så jag kan ligga lite under mitt mål på 15 pass för februari..


Frågan är vad jag ska minska på då detta var en rätt nyttig dag. Ta bort smöret på mackorna är ju lätt. Byta ut mjölken mot vatten till proteindrinkarna (trots att det blir äckelsmak).

9 kommentarer:

helena sa...

va e detta för jävla grekiska?

Jonas sa...

Lugn lilla tiger!
Ska fixa till det lite :D

Anonym sa...

snart slutar du väl upp med öl också och börjar köpa fitness tidningar. Vips är du en tribal kille med olivinoljad kropp som har rosa-linnen :(

;)

Smart grejj att hålla reda på allt om du vill bli seriös, du kommer bli ett redigt sexpack lagom till sommaren

nu ska jag grina ett tag till efter det urusla resultatet och sen sova..

tjo pap

Jonas sa...

Matte: Planen är att inte dricka öl under deffen, men kanske fuskar nån gång med nån enstaka öl.

Det kommer bli svårt för psyket men jävligt roligt om jag klarar det :)

Helena sa...

känns som man äter så olika killar o tjejer.. typ dwe jag skulle gjort på dirren är att ta bort brödet om ja ville dra ner på nått, men killar behöver bröd. typ:P hehe

kan inte sojamjölk va nått om du ändå ska blanda? mindre fett alternativ men roligare än vatten...typ?

du väger förresen EXAKT 20 kg mer än mig, SPOOKY.

Jonas sa...

Nu kommer väl du skratta men jag TÅL INTE SOJA!

Jo, brödet på morgonen kan bytas ut mot gröt kanske, ska kolla lite näringsinnehåll och så. Det var ett bra tips!

Very spooky! Vad liten du är! :)

Helena sa...

hahaha men sluuuuuuta!!!!!! E de sant? :( Men de e ju bara sojabönan, den kanske du tål? :D

yeeey :)

eeh okej, SÅÅ liten är jag inte... än :P

Jonas sa...

Jag tål inte sojaprotein, men jag vet inte vad mjölken innehåller =)

Den 14e februari är du såhääär liiiten. ;)

Anonym sa...

Min föda idag

Frukost : ingen

Lunch 13:00 Dafgårds pannbiff 350 gram

middag : 4 stora stark och 4 skivor falukorv och makaroner.

Yehaaa

Skicka en kommentar